Для проведення атестації з математики завдання розділяються на три частини
Перша частина – 12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі відмічена тільки одна літера, якою позначено правильну відповідь. При цьому учень (учениця) не повинен (-на) аргументувати свій вибір.
Друга частина атестаційної роботи складається із 6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Такі завдання вважаються виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь (наприклад: число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.
Третя частина атестаційної роботи складається з 3 завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень (учениця) навів (навела) розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини вчитель оцінює відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань з якими учні повинні бути завчасно ознайомлені.
У кожній із частин атестаційної роботи поєднані завдання з алгебри і геометрії в орієнтовному співвідношенні 2:1. Також завдання охоплюють весь курс математики за 5-9 класи.
Завдання третьої частини атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного навчального закладу.
Атестація з математики проводиться упродовж 135 хв.
Оформлення третьої частини атестаційної роботи
Атестаційна робота оформлюється письмово на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт, до прикладу:
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу. На ньому зазначається дата, до прикладу: 01.06.2015 р. Підписування роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
з державної підсумкової атестації
з математики за курс основної школи
учня (учениці) 9 класу
( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на перших двох рядках записують:
Варіант 25
Частина третя
Оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи здійснюється учнем (ученицею) на аркушах зі штампом навчального закладу або на спеціальному бланку відповідей, що розробляється навчальним закладом. У чистовому варіанті атестаційної письмової роботи виправлення (крім лексичних, орфографічних помилок) вважаються помилкою і не зараховуються як правильні відповіді.
Критерії оцінювання завдань третьої частини
9 клас;
Що виконав учень | Відповідна кількість балів за завдання |
Отримав правильну відповідь і навів повне її обгрунтування. | 4 бали |
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обгрунтована або розв’язання містить незначні недоліки;Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування припустився помилки обчислювального або логічного (при обгрунтуванні) характеру. | 3 бали |
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді. | 2 бали |
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосуванні необхідноготвердження чи формули;лише розпочав правильно розв’язувати завдання. | 1 бал |
Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв. | 0 балів |
Наведені критерії мають бути відомі учням.
9 клас
Система нарахування балів за правильно виконане завдання для оцінювання робіт учнів загальноосвітніх класів наведено
Номери завдань | Кількість балів | Усього | |
1.1 – 1.12 | по 1 балу | 12 балів | |
2.1 – 2.6 | по 2 бали | 12 балів | |
3.1 – 3.3 | по 4 бали | 12 балів | |
Усього балів | 36 балів |
Переведення оцінки в балах в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх класів
Кількість набранихбалів | Оцінка за 12-бальною системоюоцінювання навчальних досягнень учнів | ||
1– 3 | 1 | ||
4– 6 | 2 | ||
7– 9 | 3 | ||
10 –12 | 4 | ||
13 –15 | 5 | ||
16 – 18 | 6 | ||
19 – 21 | 7 | ||
22 – 24 | 8 | ||
25 – 27 | 9 | ||
28 – 30 | 10 | ||
31 – 33 | 11 | ||
34 – 36 | 12 |
Примітка. Умови завдань учні не переписують, а вказують тільки номер завдання.